Czytelnicze podsumowanie wakacji

  Mimo, iż mam przed sobą jeszcze dwa tygodnie wakacji (to studenckie życie ;p) postanowiłam podsumować dwa prawdziwie wakacyjne miesiące pod kątem tego, co udało mi się przeczytać. Lipiec okazał się rekordowym miesiącem w tym roku (jak do tej pory) jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek. Udało mi się pochłonąć 9 pozycji. Sierpień natomiast był miesiącem zastoju czytelniczego, rzadziej sięgałam po książki, a czas skupienia na lekturze nie przekraczał pół godziny za jednym podejściem. Pomimo tego udało mi się przeczytać 6 książek, co łącznie z lipcem daje wynik 15 książek. Na mojej wakacyjnej liście przeczytanych książek, znalazły się głównie pozycje z gatunku fantasy i młodzieżówki. Szczegółowe zestawienie wraz z moimi ocenami poniżej : 1. "Księga cmentarna" Neil Gaiman Ocena : 8,5/10 2. "Quidditch przez wieki" J. K. Rowling Ocena : 7/10 3. "This girl" Colleen Hoover Ocena : 7/10 4. "Pierwszy klucz " Pierdomenico

#17 Recenzja "Klątwy Przeznaczenia"

Tytuł : "Klątwa Przeznaczenia"


Autor : Monika Magoska - Suchar, Sylwia Dubielecka

Liczba stron : 812

Wydawnictwo : Novae Res

Ocena głównej bohaterki : 9 / 10

Ocena głównego bohatera : 10 / 10 


   O "Klątwie Przeznaczenia" usłyszłam jakiś czas temu na bookstagramie. Byłam bardzo ciekawa, czy książka jest faktycznie tak dobra jak mówią i dlatego kupiłam własny egzemplarz na zeszłorocznych Krakowskich Targach Książki. 
   W książce opisana jest historia młodej czarodziejki Arienne i jej losów w Ravillonie. Za murami Związku poznaje Mistrza Walk Severa, który początkowo wydaje jej się nie wartym uwagi dzikusem, jednak szybko szturmem podbija jej serce i wiąże swój los z jej. Severo powszechnie uważany jest za brutalnego i niegodziwego Mistrza, ale Arienne ma okazję przekonać się, iż za fasadą wielkiego męża Świętej Organizacji, kryje się mężczyzna, z którym można prowadzić ciekawe konwersacje, słuchać muzyki, grać w strategiczne gry oraz oddawać się innym przyjemnościom.
    "Klątwa Przeznaczenia" przypadła mi do gustu w zasadzie już od pierwszych stron. Świat jaki wykreowały autorki jest niezwykle realistyczny i brutalny, lecz zarazem ciekawy i wciągający. Nie jest to zwykła historia miłosna, opowiadająca o losach dwójki obcych sobie ludzi, których los złączył w dziwnych okolicznościach, lecz historia o magii, przyjaźni, pokonywaniu własnych barier i potędze męskiego rodu. To wszystko przyprawione nutką pikanterii, daje wspaniałą książkę, która nie odbiegając poziomem  od literatury światowej, pozwala na zgłębienie tajemnic średniowiecznego Zakonu.

Moja końcowa ocena : 9 / 10

"Jeśli decydujecie się poznać prawdę o przyszłości, to musicie pamiętać o tym, że każde wypowiedziane słowo staje się Przeznaczeniem. To, co zakryte, może się zmienić, ale raz ujawniona przepowiednia zawsze się ziści."

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#15 Recenzja "Żniwiarza. Pusta Noc"

#11 Recenzja " Leku na śmierć"

#10 Recenzja "Confess"