Czytelnicze podsumowanie wakacji

  Mimo, iż mam przed sobą jeszcze dwa tygodnie wakacji (to studenckie życie ;p) postanowiłam podsumować dwa prawdziwie wakacyjne miesiące pod kątem tego, co udało mi się przeczytać. Lipiec okazał się rekordowym miesiącem w tym roku (jak do tej pory) jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek. Udało mi się pochłonąć 9 pozycji. Sierpień natomiast był miesiącem zastoju czytelniczego, rzadziej sięgałam po książki, a czas skupienia na lekturze nie przekraczał pół godziny za jednym podejściem. Pomimo tego udało mi się przeczytać 6 książek, co łącznie z lipcem daje wynik 15 książek. Na mojej wakacyjnej liście przeczytanych książek, znalazły się głównie pozycje z gatunku fantasy i młodzieżówki. Szczegółowe zestawienie wraz z moimi ocenami poniżej : 1. "Księga cmentarna" Neil Gaiman Ocena : 8,5/10 2. "Quidditch przez wieki" J. K. Rowling Ocena : 7/10 3. "This girl" Colleen Hoover Ocena : 7/10 4. "Pierwszy klucz " Pierdomenico

#8 Recenzja "Przypadków Callie i Kaydena" oraz "Ocalenia Callie i Kaydena"

Tytuł : "Przypadki Callie i Kaydena"

Autor : Jessica Sorensen
Liczba stron : 365
Wydawnictwo : Zysk i S-ka
Ocena głównej bohaterki : 10/10
Ocena głównego bohatera : 10/10






Tytuł : "Ocalenie Callie i Kaydena"

Autor : Jessica Sorensen
Liczba stron : 384
Wydawnictwo : Zysk i S-ka
Ocena głównej bohaterki : 9/10
Ocena głównego bohatera : 8/10



   O książkach Jessici Sorensen słyszłam wiele pozytywnych opinii. Kiedy więc znalazłam promocję na stronie aros.pl na książki wydawnictwa Zysk i S-ka nie zastanawiłam się długo i złożyłam zamówienie. Wczoraj skończyłam czytać drugi tom i po prostu musiałam napisać swoją opinię na temat tych książek. Jeśli jesteście jej ciekawi, zapraszam do czytania.  
   Callie jest niezwykle skrytą i nieśmiałą dziewczyną, którą wszyscy nazywają "satanistyczną anorektyczką". Na pierwszy rzut oka mogą mieć ku temu powody, gdyż Callie ubiera się w ciemne, workowate ubrania, nosi mocny makijaż, a jej figura sprawia, że dziewczyna wydaje się być krucha i delikatna. Jednak za tą stworzoną przez nią "zbroją" kryje się mroczna tajemnica z przeszłości. 
   Kayden to  z pozoru chodzące przeciwieństwo Callie. Na codzień pewny siebie, pochodzący z dobrego domu chłopak, który jest duszą towarzystwa. Ale czy pewność siebie nie jest maską skrywającą strach i cierpienie, a "dobry dom" nie jest siedliskiem demonów? 
   Pierwsze spotkanie Callie i Kaydena wydaje się być przypadkowe, jednak wkrótce obydwoje zaczynają w to wątpić. Bardzo szybko zaczyna się rodzić między nimi przyjaźń, która po pewnym czasie przeradza się w coś znacznie głębszego. Mimo iż z pozoru wydają się być kompletnie różni, przy bliższym poznaniu okazuje się, że tak naprawdę wiele ich łączy. Szybko odkrywają, że jedno nie może żyć bez drugiego oraz, że tylko razem mogą pokonać demony przeszłości i zacząć walczyć o lepsze jutro.



   "Przypadki Callie i Kaydena" opowiadają o poznawaniu się dwójki młodych ludzi, o budowaniu zaufania i dzieleniu się przeżyciami. Historia przedstawiona w pierwszym tomie od pierwszych stron skradła moje serce. Świeżość nowej znajomości oraz moment zakochiwania się w drugiej osobie obudził we mnie pozytywne wspomnienia i sprawił, że nie mogłam oderwać się od tej książki. 
   "Ocalenie Callie i Kaydena" jest kontynuacją historii Callie i Kaydena, w której bohaterowie nieco się zmieniają. Po przeczytaniu drugiej częsci miałam wrażenie, że Callie zabrała pewność siebie Kaydena z pierwszej części za to chłopak przejął melanochię i płaczliwość dziewczyny. W "ocaleniu..." znajdziemy mniej romantyzmu, który podbił moje serce w "przypadkach..." oraz więcej dramatyzmu i rozterek bohaterów. 



   Zdecydowanie polecam I i II tom serii The Coincidence Jessici Sorensen. Może i nie znajdziemy w nich porywającej akcji, jednak miłość, walka o ocalenie oraz gejowski humor Setha zdecydowanie warte są uwagi czytelnika. Myślę, że jest to pozycja warta polecenia zarówno młodszym jak i straszym czytelnikom. Lektura obowiązkowa dla miłośniczek twórczości Colleen Hoover!
Moja końcowa ocena : 9,5 / 10

"-Czasem musimy sobie radzić najlepiej, jak potrafimy. To się nazywa życie Kayden. "



Komentarze

  1. Czytałam historię tej autorki o Elli i Michy i byłam nią oczarowana �� Niedługo sięgnę pewnie po tą historie ❤
    @kasiareads//zycieblondynki.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam narazie okazję przeczytać "Przypadki..." i "Ocalenie...", ale wkrótce napewno sięgnę po inne książki tej autorki ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

#15 Recenzja "Żniwiarza. Pusta Noc"

#11 Recenzja " Leku na śmierć"

#10 Recenzja "Confess"