Czytelnicze podsumowanie wakacji

  Mimo, iż mam przed sobą jeszcze dwa tygodnie wakacji (to studenckie życie ;p) postanowiłam podsumować dwa prawdziwie wakacyjne miesiące pod kątem tego, co udało mi się przeczytać. Lipiec okazał się rekordowym miesiącem w tym roku (jak do tej pory) jeśli chodzi o ilość przeczytanych książek. Udało mi się pochłonąć 9 pozycji. Sierpień natomiast był miesiącem zastoju czytelniczego, rzadziej sięgałam po książki, a czas skupienia na lekturze nie przekraczał pół godziny za jednym podejściem. Pomimo tego udało mi się przeczytać 6 książek, co łącznie z lipcem daje wynik 15 książek. Na mojej wakacyjnej liście przeczytanych książek, znalazły się głównie pozycje z gatunku fantasy i młodzieżówki. Szczegółowe zestawienie wraz z moimi ocenami poniżej : 1. "Księga cmentarna" Neil Gaiman Ocena : 8,5/10 2. "Quidditch przez wieki" J. K. Rowling Ocena : 7/10 3. "This girl" Colleen Hoover Ocena : 7/10 4. "Pierwszy klucz " Pierdomenico

#4 Recenzja podręczników z Hogwartu

Tytuł : "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć "

Autor : J.K. Rowling

Ilość stron : 151

Wydawnictwo : Media Rodzinna

Ocena struktury  : 9/10


  Książka "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" jest jednym z trzech podręczników z Hogwartu opublikowanych dla mugoli. Jest to kompedium wiedzy na temat magicznych stworzeń, opracowane przez Newta Skamander'a. Podręcznik oprócz alfabetycznej listy fantastycznych zwierząt zawiera
wstęp, z którego możemy się dowiedzieć czym jest magiczne zwierzę, garść informacji na temat magicznych zwierząt w ukryciu oraz dlaczego magizoologia jest tak ważna. W książce możemy znaleźć nie tylko rzetelne opisy zwierząt, ale również wiele wspaniałych, magicznych ilustracji autorstwa Tomislava Tomić'a. 
  Mimo iż w książce nie ma konkretnie zarysowanej fabuły (ma strukturę przewodnika/albumu magicznych zwierząt), bardzo przyjemnie się ją czyta. Jest to lekka lektura, którą pochłania się w przeciągu kilku chwil.



Moja ocena końcowa : 8/10


Tytuł : "Baśnie Barda Beedle'a"

Autor : J.K. Rowling

Ilość stron : 141

Wydawnictwo ; Media Rodzinna

Ocena struktury : 10/10


  Książka "Baśnie Barda Beedle'a" to zbiór pięciu najpopularniejszych opowieści tytułowego Beedle'a, przełożonych z run na język angielski przez Hermionę Granger. Każda baśń jest opatrzona komentarzem Albusa Dumbledore'a, w których tłumaczy niektóre elementy opowieści i odwołuje się między innymi do innych opracowań baśni Beedle'a. Kiedy czytałam baśnie Barda miałam wrażenie, jakbym cofnęła się do czasów dzieciństwa, w których królowały bajki i różne magiczne opowieści. 
   Książka ta jest uniwersalna, z pewnością przypadnie do gustu zarówno starszym jak i młodszym czytelnikom. Myślę, że sama chętnie wrócę do niej po latach. Bajeczne ilustracje pozwalają czytelnikowi "zobaczyć" opisywane przez Beedle'a historie. Książka świetna na wieczorne czytanie przed snem.



Moja ocena końcowa : 9/10

Muszę powiedzieć, że obydwie książki zachwyciły mnie swoim wnętrzem. Jako, że jestem fanką serii o Harrym Potterze, nie mogło zabraknąć w mojej kolekcji tych wspniałych podręczników z Hogwartu. Od pierwszej chwili zakochałam się w ich wyglądzie - mają cudowne, niezwykle fotogieniczne okładki, wykonane z niezwykłą starannością i precyzją. Ich wnętrze jest jeszcze wspanialsze, niezwykłe opisy i historie, a także genialne ilustracje Tomislava Tomić'a sprawiły, że mogę polecić z całego serca te dwie pozycje, a także sięgnąć do nich ponownie za jakiś czas. Mam w planach również zakup trzeciego podręcznika ("Quidditch przez wieki"), którego recenzja na pewno się tutaj pojawi.








Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#15 Recenzja "Żniwiarza. Pusta Noc"

#11 Recenzja " Leku na śmierć"

#10 Recenzja "Confess"